התנסות ברובוטיקה קלה, קישור בין קלטים ופלטים, ויצירת אלגוריתם המתאר תוכנית פעולה לרובוט, המתמודד עם אתגרים מגוונים – החל מניווט בין מכשולים במרחב ועד לקרבות סומו! המעבדה מציעה נקודת כניסה לחסרי ניסיון קודים ומקלה על ההיבטים הטכניים והרעיוניים של תהליך הפיתוח.

 

POALIM

ערכה מגוונת זו שנאצרה בקפידה, קושרת בין אתגרי אלקטרוניקה, תכנות ורובוטים. בנו ותכנתו רכב אוטונומי פשוט, המחובר לחיישנים שיעזרו לו לנווט בסביבתו ולהתגבר על מכשולים ואתגרו את חבריכם לדו-קרב. כל זה ייעשה באמצעות כלי תכנות גרפי מונחה בלוקים וקל לשימוש (בדומה לסקראץ'), המלווה במדריכים חזותיים המכילים פירוט שלב אחר שלב, המוקדשים כל אחד למשימה ספציפיים.

 

 

באמצעות הערכה, כל אחד ואחת ללא רקע קודם בתכנות יוכלו לתכנן ולהוציא לפועל אסטרטגיות רובוטיות פשוטות ומורכבות יותר להתגברות על מכשולים, ולהקדים את חבריו. בצורה מהנה ואינטראקטיבית, כמעט מבלי לשים לב, יפנימו הלומדים את יסודות התכנות והחשיבה האלגוריתמית ויתרגלו תכנון יצירתי מחוץ לקופסה כדי לשלוט בזירה הרובוטית. יחד נרתום את כוחן של טכנולוגיות קוד פתוח עדכניות וידידותיות למשתמש כדי ליצור רכבים חכמים, אינטראקטיביים ואוטונומיים ולהתחבר לקהילה עולמית ענקית של חובבי רובוטים עוקבי קו, ספורט רובוטי וסומובוטים בפרט.

 

הערכה מלווה באפליקציה ובאתר אינטרנט ייעודיים, הכוללים תמונות מפורטות, הנחיות וטיפים שונים, המאפשרים גם למשתמשים לשאול שאלות, לשתף אחרים בפרויקטים המלאים שלהם ולצבור נקודות ניסיון בתחומי התמחות שונים. הצטרפו לחוויה והתחילו ליצור על ידי הורדת אפליקציית Makeree מחנות האפליקציות או Google play, או בקרו במדריך האינטרנט שלנו לערכה, בכתובת: https://learn.forrealteam.com/makeree-sumobots

 

GUIDES

 

רשימת הפרויקטים בתוכנית

  1. בניית רכב + היכרות עם אלקטרוניקה 
  2. בניית רכב + היכרות עם חיתוך בלייזר 
  3. שליטה בתנועה + קוד
  4. שליטה בתנועה + שלט
  5. שליטה בתנועה + ציור 
  6. שליטה בתנועה + חיישנים 
  7. שליטה בתנועה + רובוט עוקב קו 
  8. שליטה בתנועה + מעבר מכשולים 
  9. תכנון תנועה סומו 
  10. קרבות סומו אוטונומיים 
  11. קרבות סומו + נשקים 
  12. בניית זירה אינטראקטיבית 
  13. טורניר אתגרים מרחבים ואסטרטגיה 

 

 

תכולת הקיט:

Wemos D1 Mini

Sensor Shield

Micro USB  cable

2 Yellow gearmotor

2 Wheels

Dupont wires

Servo extension wires

Reflectance sensor

Digital light sensor

L293N H-bridge

Laser cut platform

8*AA Battery cell

Rocker toggle switch

AA battery

Ultrasonic sensor

MPU6050 Accelerometer

M3 nuts, screws and standoffs

Zip ties

Philips screwdriver

Passive buzzer

PVA glue

 



COMPONENTS